zondag 25 mei 2008

de thema's

In chronologische volgorde de afgelopen thema's ter inspiratie en om een idee te krijgen:

ITALIE - zelf pasta maken met de hand en pasta machine

ZUID-AMERICA - een rondje Cariben en Mexico

ASPERGES - zowel voor-hoofd als nagerecht met asperges

BELGIE - allerlei Vlaamse gerechten naar oma's recept

FRANKRIJK - zomer herinneringen met franse klassiekers, en gebruik van de ijsmachine

GRIEKENLAND - onbekende griekse wintergerechten in plaats van de obligate vleesschotels.

PORTUGAL - als prelude naar een voorjaarsvakantie van de gastheer en -vrouw.

MAROKKO - koken brengt culturen bij elkaar; een anti-fitna BBQ


Intussen zijn er al talrijke afspraken en thema's geweest, in wisselende samenstelling maar telkens volop kookvreugde en gezelligheid. Dit blog wordt bijgehouden op Hyves ipv blogspot.

1 opmerking:

Myrka zei

Hallo, toevallig zag ik jullie oproep voor kookclubleden op internet.
Net terug van een heerlijke vakantie in Italie hadden mijn vriend en ik afgesproken om het goede culinaire leven vast te houden in eigen keuken... en meer tijd te maken om echt goed te koken. Kookboeken erbij, glaasje wijn, en de tijd nemen om te genieten! Het lijkt me dan ook erg leuk om eens mee te doen. Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke kookclub in Breda, maar heb deze oproep niet eerder gezien. Die is al van januari... hebben jullie nog steeds behoefte aan versterking? Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Myrka Wisniewski